Ütésvédelem és a KinetiCore létrehozása
A csapat az alapoktól indult, hogy kifejlesszen egy teljesen új, beépített ütésvédelmi rendszert, amely javítja a sisak teljesítményét. Több mint 10 év munka után sikerült elérniük a céljukat: ez a technológia a KinetiCore, amelyet a Lazer sisakokba építettek be, hogy jobb védelmet nyújtson a kerékpárosok számára.
A Lazer célja az volt, hogy olyan sisakokat készítsen, amelyek nemcsak beépített (nem hozzáadott) rotációs védelmet nyújtanak, hanem könnyűek és jól szellőzőek is. Ezzel egyidejűleg pedig arra is figyeltek, hogy csökkentsék a környezetre gyakorolt hatásukat. Ez egy komoly kihívás volt, de sikeresen megvalósították.
Hatásvizsgálat
A sisak tervezésének alapja az volt, hogy a különböző ütközéstípusokat és azok kerékpárosokra gyakorolt hatását alaposan megértsék. Két fő ütközési mód létezik, amellyel a sisak kemény felülethez csapódhat: a közvetlen és a rotációs ütés. Közvetlen ütés akkor történik, amikor a kerékpáros egyenes vonalban esik egy kemény felületre – például ha elfelejt kicsatolni a pedálból a közlekedési lámpánál, és közvetlenül a járdára zuhan.
Rotációs ütésre akkor kerül sor, amikor a kerékpáros mozgás közben esik el, például az úton vagy a járdán. Az ilyen típusú ütközés különösen veszélyes, mert az agy az ütközés következtében elfordulhat a koponyán belül, ami súlyosabb sérüléseket, például agyrázkódást eredményezhet. A tervezőcsapat célja az volt, hogy új technológiával védelmet nyújtson a kerékpárosoknak ezzel a fajta ütközéssel szemben.
KinetiCore kialakítása:
Az országúti kerékpárosok folyamatosan keresik a magas szintű védelmet, de fontos számukra, hogy a sisak minél könnyebb legyen. Az ő számukra a Lazer kivette az EPS hab egy részét, kialakította a Controlled Crumple Zones nevű gyűrődési zónákat, és szellőzőnyílásokat adott a jobb légáramlás érdekében.
A hegyi kerékpárosok számára a lejtők, csúszós gyökerek és laza kövek komoly veszélyt jelentenek. A KinetiCore Controlled Crumple Zones kialakítása elsősorban az ütéselnyelést célozza, ami biztosítja a hegyi kerékpárosokat, hogy bátran nézhetnek szembe a pálya kihívásaival.
A továbbfejlesztett rotációs ütésvédelemnek köszönhetően az ingázók nagyobb biztonságban érezhetik magukat a forgalomban, tudva, hogy egy esetleges baleset esetén is védettek lesznek. Az alkalmi kerékpárosok pedig élvezhetik a jobb illeszkedést és szellőzést a családi vagy baráti biciklitúrákon.