Vásárlási szabályzat

 

 

 

A webshopon történő böngészés

 

A webáruházunkban tetszés szerint, személy azonossága felfedése nélkül barangolhat. Regisztrációs kényszer nélkül megismerkedhet termékeinkkel, szolgáltatásainkkal. Az oldalon történő barangolás egyszerűségét a rendszerezett termékkategóriák, az útvonal mutató, valamint a Főmenü is segíti.

 

Termékeinket rendszerezve, kategorizálva az oldal tetején találja. Egyes kategóriákon belül további alcsoportokat talál, így is egyszerűbbé téve a böngészést. A kiválasztott termékkategóriákon belül az egyes termékek rövid leírását találja. A kiválasztott termékre kattintva bővebb leírását, nagyobb fényképét talál, illetve tájékoztatást kap a szállítási és fizetési módokról. Az oldal alján a fontosabb információkat találja.

 

Az oldalon szereplő árakat bruttó, azaz ÁFÁ-val növelten tüntetjük fel. (Az árváltozás jogát fent tartjuk).

 

Regisztráció

 

Regisztrálni az oldal tetején, jobb oldalt, a lakat ikon megnyomásával, vagy a megrendelés véglegesítése előtt lehet.

 

A regisztráció célja, hogy megkönnyítse a webshopon történő vásárlást, valamint így kedvezményezett lesz az áruház egyedi ajánlataira, illetve értesülhet az aktuális információkról, kedvezményekről, eseményekről.

 

Megígérjük, nem bombázzuk felesleges információval, mi sem szeretjük a SPAM-et!

 

Regisztráció során a következő adatokat szükséges megadni:

 

E-mail cím: fontos, hogy létező e-mail címet adjon meg, melynek fogadó tárhelye nem telt be. Kérjük, ügyeljen a helyes formátumra!

 

Cég neve: amennyiben egy céget képviselve vásárol, illetve a számla kiállítása is erre a névre történik.

 

Vezetéknév, Keresztnév: ez lesz az alapértelmezett szállítási és számlázási név.

 

Cím, Város, Irányítószám: a pontos számlázási és szállítási címhez fontos, hogy ezek az adatok pontosak legyenek megadva.

 

Mobiltelefon: fontos, hogy olyan telefonszámot adjon meg, ahol rendelése leadását követően el tudjuk érni adatai egyeztetésével, illetve a megrendeléssel kapcsolatban.

 

Kijelentjük továbbá hogy a részünkre a regisztráció során megadott személyes adatait bizalmasan kezeljük! Azokat harmadik félnek nem adjuk át!

 

Bővebb tájékoztatást az Adatvédelmi tájékoztatóban talál. (https://akosbike.hu/index.php/hu/adatvedelmi-tajekoztato)

  

Vásárlás kezdeményezése

 

Oldalunkon található termékek közül a "Kosárba tesz" gombbal kezdeményezheti az áru vásárlását/megrendelését. Egyszerre több terméket is berakhat a kosárba. Ha befejezte a válogatást és szeretné megrendelni a kiválasztott termékeket, akkor a "Kosár tartalmának megjelenítése" gombbal tudja elindítani a megrendelést.

 

A regisztráció nem feltétele a vásárlásnak.

 

A rendelési felület

 

A rendelési felületen az alábbi adatokat szükséges megadnia:

 

Számlázási adatok: Itt a számlázással kapcsolatos információkat töltheti ki. Név és elérhetőség (cím, e-mail cím, telefonszám).

Szállítási cím: Itt a szállítással kapcsolatos információkat töltheti ki. Ha megegyeznek a számlázási adatokkal, akkor hagyja kipipálva a "A szállítási cím ugyanaz" menü részt.

 

Szállítási mód: Itt ki tudja választani, hogy postai futárszolgálattal vagy személyes átvétel során szeretné átvenni a megrendelést.

 

Fizetési mód: Itt ki tudja választani, hogy utánvéttel vagy előre utalással kíván fizetni.

 

Megrendelés: Itt a megrendelését láthatja.

 

Megjegyzések és különleges kérések: Ide beírhatja a megrendelésével kapcsolatos további kérését.

 

Rendelés megerősítése: mielőtt megerősíti megrendelését, kérjük, olvassa el az ÁSZF-et, majd elolvasása és értelmezése után pipálja ki azt. Így már megerősítheti megrendelését, melyet azonnal megkapunk.

 

Webshopunkban történt rendeléssel minden vásárló kijelenti, hogy elfogadja jelen ÁSZF-et, illetve tisztában van a rendelés menetével.

 

Adatbeviteli hibák javítása

 

A Vásárlónak a rendelés bármely szakaszában és a megrendelés elküldéséig a Webáruházban bármikor lehetősége van az adatbeviteli hibák javítására a rendelési felületen. Továbbá megrendelés elküldését követően, de még a termék feladását megelőzően telefonon, illetve e-mailen kérheti a hibák kijavítását, vagy adott esetben le is mondhatja a rendelését.

 

A rendelés visszaigazolása

 

Rendelése leadását követően, a lehető leghamarabb, de maximum 24 órán belül először egy automata visszajelzést kap a vásárló, ami csak annak tényét rögzíti, hogy a vásárló megrendelése a honlapon keresztül megérkezett, de ez a visszaigazolás nem minősül a vásárló ajánlata elfogadásának.

 

Amennyiben Ön a megrendelésétől számított 24 órán belül nem kapja meg az automata visszaigazoló e-mailt, úgy kérjük, vegye fel velünk a kapcsolatot, mert elképzelhető, hogy megrendelése technikai okok miatt nem érkezett meg rendszerünkbe.

 

Az automatikus visszajelzést követően egy második e-mail útján az Eladó az alábbi tartalommal visszaigazolja a Vásárló ajánlatát:

 

- Ha utánvéttel kérte a fizetést és egyéb kérése, kérdése nem volt, akkor a termék összegéről, a szállítási díjról, a feladásról és a várható érkezési időről tájékoztatjuk.

 

- Ha előre utalással kérte a fizetést és egyéb kérése, kérdése nem volt, akkor a termék összegéről, a szállítási díjról, az átutaláshoz szükséges adatokról, a feladásról és a várható érkezési időről tájékoztatjuk.

 

- Ha egyéb kérése, kérdése volt (például: megrendelt kerékpárra szeretne kiegészítőt felszereltetni), akkor a módosított megrendelés értékéről, az esetlegesen módosuló szállítási díjról, a feladásról és a várható érkezési időről tájékoztatjuk.

 

A szerződés akkor jön létre, amikor az Eladó által küldött visszaigazoló email az Ön számára a levelezőrendszerében hozzáférhetővé válik (második visszaigazolás).

 

FIZETÉSI MÓDOK

 

Utánvét

 

A megrendelés során kérhető az utánvét lehetősége, ilyenkor a csomag átvételekor a futárnak kell, a szállítási díjjal növelt értéket kifizetni.

 

Előre utalás

 

A megrendelés után, az automatikus válaszüzenetet követően, e-mailen küldjük az utaláshoz szükséges adatokat (név, számlaszám, összeg). A sikeres átutalás megérkezte után, számlát állítunk ki, melyet mellékelünk a termékhez a csomagban, majd feladjuk a csomagot. A csomagot 2 munkanapon belül kézbesítik.

 

Az átutaláshoz szükséges adatokat itt is elérheti:

 

Név: Ákossí Sport Kft.

Bankszámlaszám: (K&H Bank) 10402915-50526549-89861004

 

SZÁLLÍTÁSI/ÁTVÁTELI MÓDOK

 

Személyes átvétel

 

Ha úgy dönt, hogy személyesen szeretné átvenni a megrendelt terméket, akkor azt megteheti címünkön: 2170 Aszód Kossuth L. u. 9. szám alatt.

 

Személyes átvétel esetén kérjük, szorítkozzon a 3 munkanapon belüli átvételre. Ha előre láthatólag a három munkanapon belüli átvétel nem fog sikerülni, akkor kérjük, előzetesen telefonon értesítsen bennünket. Ilyenkor a megrendelt terméket a megbeszélt időpontig fenntartjuk a megrendelőnek.

 

Házhozszállítás futárszolgálat

 

A megrendelt termékek kiszállítását futárszolgálattal is kérheti.

 

Alkatrészek, kiegészítők, kisebb csomagok esetében partnerünk a GLS Hungary Kft. kézbesíti a megrendelt termékeket.

 

Nagyobb csomagok (kerékpárok) esetén partnerünk a Magyar Posta Zrt. (MPL).

 

Kézbesítéssel kapcsolatos hasznos tudnivalók:

 

A kézbesítés munkanapokon (hétfőtől péntekig) munkaidőben (8.00 - 17.00 óra között) történik.

 

Célszerű olyan cím megadása ahol a kézbesítés ideje alatt eléri a futár.

 

A csomagokat a feladástól számított 2 munkanapon belül kézbesítik, de akár már másnap megérkezhet.

 

Ha nem sikerül elsőre kézbesíteni a csomagot, akkor a második kézbesítés előtt értesíti a futár a várható érkezésről.

 

Kiszállítást csak magyarországi címre van módunk teljesíteni.

 

FONTOS a megrendeléskor kitölteni:

 

Telefonszám: legfontosabb, az alapvető számlázási és szállítási információk mellett egy létező telefonszám megadása, amelyre értesítést kap, a csomag várható érkezéséről, valamint ha a futár nem találja a megadott címen, akkor ezen a telefonszámon keresztül veheti fel önnel a kapcsolatot, a csomag átadásával és az esetleges másodszori kézbesítés időpontjával kapcsolatban.

 

SZÁLLÍTÁSI KÖLTSÉG

 

Az Ákossí Sport Kft. átvállalja a szállítási költségek egy részét, így kedvezménnyel csökkentett szállítási díjat vagy ingyenes szállítást tudnak a vásárlók igénybe venni.

 

Az alábbi esetekben INGYENES a szállítás:

 

- új kerékpárt vásárlása esetén,

- használt kerékpár vásárlása esetén, amennyiben a kerékpár értéke meghaladja a bruttó 200.000 Ft-ot,

- alkatrészeinkből vagy kiegészítőinkből összeválogatott csomag esetén, ha a termékek összértéke meghaladja a bruttó 25.000 Ft-ot

 

Egyéb esetekben a szállítási díj mértéke:

 

- alkatrészek / kiegészítők vásárlásakor csak 1500 Ft

- használt kerékpár vásárlásakor (ahol nem éri el a bruttó 200.000 Ft-os értéket) kerékpáronként csak 3000 Ft / csomagáron

 

A szállítási költségek a megrendeléskor feltüntetésre kerülnek a rendelési felületen.

 

A MEGRENDELÉSEK FELDOLGOZÁSA ÉS TELJESÍTÉS

 

A rendelések feldolgozása a lehető leghamarabb, de maximum 24 órán belül megtörténik, postára adása munkanapokon, hétfőtől-péntekig 8-14.00 óra között történik. Hétvégén vagy munkaszüneti napokon leadott rendelések feldolgozása következő munkanap történik.

 

Ha a rendelés beérkezését követően azt állapítjuk meg, hogy a megrendelt termék nincs raktáron/időközben értékesítésre került, akkor jogunkban áll helyette Önnek felajánlani egy hasonló minőségű és értékű terméket vagy szolgáltatást, vagy a szerződéstől visszalépni.

 

Amennyiben nem a rendelésben foglalt terméket, vagy annak nem megfelelő kiegészítőjét küldtük el, természetesen áruházunkat terheli minden, a pontos teljesítés érdekében felmerült költség (újra csomagolás, postázás, visszáru postaköltsége).

 

ELÁLLÁS

 

A vásárlónak jogában áll 14 napon belül indokolás nélkül elállni a vásárlástól.

 

Az elállási/felmondási határidő

 

A termék adásvételére irányuló szerződés esetében: attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen a Vásárló vagy a Vásárló által megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy a terméket átveszi.

 

Az elállási jogát a Vásárló a szerződés megkötésének napja (azaz a termék megrendelésének visszaigazolása) és a termék megérkezésének/átvételének napja közötti időszakban is gyakorolhatja.

 

Az elállás menete

 

Ha a Vásárló elállási/felmondási jogával élni kíván, elállási/felmondási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni (postán vagy elektronikus úton küldött levél útján) az alábbi címre:

 

Postai cím: Ákossí Sport Kft., 2170 Aszód, Kossuth Lajos u. 9.

E-mail: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

Ebből a célból felhasználhatja a mellékelt elállási/felmondási nyilatkozat-mintát is. (link!!!!!)

 

Az elállás/felmondás joghatásai

 

Ha a Vásárló eláll ettől a szerződéstől, haladéktalanul, de legkésőbb az elállási nyilatkozat kézhezvételétől számított 14 napon belül visszatérítjük a Vásárló által teljesített valamennyi ellenszolgáltatást, ideértve a fuvarozási költséget is (kivéve azokat a többletköltségeket, amelyek amiatt merültek fel, hogy a Vásárló az általunk felkínált, legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választott.)

 

A visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmazunk, kivéve, ha a Vásárló más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag a Vásárlót semmilyen többletköltség nem terheli.

 

A visszatérítést mindaddig visszatarthatjuk, amíg vissza nem kaptuk a terméket.

 

A Vásárló kötelezettségei elállás esetén

 

Ha a vásárló a szerződés alapján terméket vett át:

 

-  A Vásárló köteles számunkra a terméket indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni vagy átadni boltunkban (2170 Aszód, Kossuth Lajos u. 9.). A határidő betartottnak minősül, ha a 14 napos határidő letelte előtt elküldi a terméket.

 -  A termék visszaküldésének közvetlen költségét a Vásárló viseli.

 - A Vásárló felel a termék jellegének/tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért, amelyet az Ákossí Sport Kft. részére köteles megtéríteni.

 

A termék jellegének/tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő esetleges értékcsökkenést, a termék visszaérkezését követően megvizsgáljuk.

 

JÓTÁLLÁS, SZAVATOSSÁG

 

Kellékszavatosság

 

A Vásárló az Ákossí Sport Kft. hibás teljesítése esetén a vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.

 

A Vásárló – választása szerint-az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:

 

Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a Vásárló által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére Vásárló is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat.

 

Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Vásárló viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.

 

A Vásárló köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított 2 hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívom a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított kétéves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti. (Használt dolog esetén ez a határidő legfeljebb egy év.)

 

A teljesítéstől számított 6 hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Vásárló igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást az Ákossí Sport Kft. nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már a Vásárló köteles bizonyítani, hogy a Vásárló által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is fenn állt.

 

Ha a dolog meghibásodásában a vásárlót terhelő karbantartási kötelezettség elmulasztása is közrehatott, a szavatossági kötelezettség teljesítésével felmerült költségeket közrehatása arányában a vásárló köteles viselni, ha a dolog karbantartására vonatkozó ismeretekkel rendelkezett, vagy ha az eladó e tekintetben tájékoztatási kötelezettségének eleget tett.

 

Termékszavatosság

 

Ingó dolog (termék) hibája esetén Vásárló termékszavatossági igényt érvényesíthet.

 

Termékszavatossági igényként Vásárló kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.

 

A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

 

Termékszavatossági igényét Vásárló a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.

 

Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Vásárlónak kell bizonyítania.

 

A fogyasztó a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a gyártóval közölni. A hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő kárért a fogyasztó felelős.

 

Felhívom figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági, illetve garanciális igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesíthet.

 

Jótállás

 

Az Ákossí Sport Kft. a Polgári törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (Ptk.) és a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet alapján egyes tartós fogyasztási cikkek esetében jótállásra köteles. A vállalkozás jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.

 

A jótállási igény a jótállási határidőben érvényesíthető.

 

A jótállás időtartama egy év. E határidő elmulasztása jogvesztéssel jár.

 

A fogyasztó a fogyasztási cikk meghibásodása miatt a vásárlástól számított 3 munkanapon belül érvényesíthet csereigényt, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.

 

A kötelező jótállás megléte nem érinti a fogyasztó törvényből eredő egyéb (például szavatossági) jogait.

 

A használt termékekre nem vonatkozik a jótállás, csak a kellékszavatosság és a termékszavatosság érvényesíthető, azonban az Ákossí Sport Kft. külön garanciát nyújt ezen termékekre, melyet minden esetben feltüntetünk a vásárláskor. A garancia menüpont alatt bővebb tájékoztatást talál.

 

Az elállásról és szavatosági jogokról részletesebb tájékoztatást talál a https://akosbike.hu/index.php/hu/aszf menüpont alatt.

 

Garancia és termékvisszavétel a használt kerékpárok esetén

 

Az Ákossí Sport Kft. az általa értékesített használt kerékpárokra (a törvényben meghatározott szavatossági időn túlmenően) általában 6-12 hónap garanciát vállal, melyet a megrendelés során jelzünk a megrendelő felé.

 

Meghibásodás esetén a boltunkban (2170 Aszód, Kossuth Lajos u. 9.) személyesen vagy telefonon (+36 20 284 80 86) tájékoztatják a teendőkről.

 

A garanciális feltételekről részletes tájékoztatást a „Használt kerékpár garancia” (https://akosbike.hu/index.php/hu/hasznalt-kerekpar-garancia) menüpont alatt talál.

 

Az Ákossí Sport Kft. a használt kerékpárok esetében speciális termékvisszavásárlást tesz lehetővé, amennyiben a vásárló vásárlást követően „meggondolja magát”.

 

Ez a speciális ajánlat a vásárlást (a termék kifizetését) követő 2 héten belül visszahozott használt kerékpárokra vonatkozik, melyet az eladási ár 10%-al csökkentett árán vesz vissza a bolt. A 10%-os árcsökkenést a termék újbóli átnézése és egyéb a termékkel kapcsolatos adminisztratív többlet feladatok indokolják.

 

Amennyiben a 2 hetes használatból eredően a termékek állaga jelentősen romlott, (a nem rendeltetésszerű használatból, helytelen tárolásból, illetve kezelésből, rongálásból, elemi kárból, természeti csapásból, stb kifolyólag), úgy a visszavételi ár tovább csökken az állagromlás mértékével.

 

További kérdés esetén szívesen segítünk:

 

Címünk: 2170 Aszód Kossuth L. u. 9.

Telefonszám: 06 70/504 04 22, 06 20/284 80 86

Email címünk: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

Blog